Vilkår og betingelser

Betaling med faktura via Svea Finans NUF

Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å betale med faktura må du angi
ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk.

Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen
betalingsanmerkninger. Samtlige faktura er overdratt til Svea Finans NUF sin eiendom, og befriende
betaling skal kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen
betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli
overdratt til inkasso.

Delbetaling via Svea Finans NUF

Gjennom vårt samarbeid med Svea Finans NUF kan du tegne en kontokreditavtale og
dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du med å krysse av i det
kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som
helst, innen forfall.


For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli gjort en
kredittsjekk. Forutsetningen for å ha delbetaling er blant annet at du er folkeregistrert i
Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger.
Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000 kr, varighet 12 måneder, 0% rente,
etableringsgebyr 195, termingebyr 35 kr: 10,68%

Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon

Øvrig informasjon om dine rettigheter kan man finne her.

Betaling
1. Kort.

Transaksjonen vil bli belastet ved gjennomført kjøp. Vi benytter 3D-Secure betalingsløsning som er verifisert av Visa og MasterCard. Vi registrerer ingen personlige opplysninger om din transaksjon. All informasjon foregår mellom deg og din bank.

2. Faktura. 
Du kan betale med faktura og få 14 dager betaling. Faktura sendes på din e-post samtidig som at ordren din blir sendt. Fakturaløsning er levert av SVEA og krever kredittgodkjenning. Du er selv ansvarlig for å legge inn korrekt e-postadresse.

3. Hente selv
Du kan bestille varer og hente selv i Solaveien 3 Sandnes. 

Frakt
Alle ordre sendes med Posten. Større ordrer og prosjekter sendes med transportfirma.


99,- Pakken leveres på ditt postkontor (fraktfritt over kr 1000,-. Gjelder ikke møbler og større produkter)

.
Priser
Alle priser inkluderer 25% moms.

Salgsvarer byttes ikke.

Bestilling

Varer vi ikke har i vårt faste sortiment/bestillingsvarer kan ikke returneres. Det kan  være polstret møbler, spisebord,  String systemer, lamper, gulvtepper, og andre møbler som bestilles på forespørsel. Disse ordrene er bindene.

Om du avbestiller din ordre, vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 25% av varens pris. 

Gavekort

Når du bruker gavekortet i nettbutikken, så gjør du bestillingen på vanlig måte. I kommentarfeltet skriver du gavekortnummer og sum, og vi trekker ifra summen manuelt. Velger du å betale med kort, så vil Klarna trekke hele beløpet med en gang. Du vil da få tilbakebetalt gavekortsummen til kontoen din. Velger du faktura, så vil gavekortet være trukket ifra når du får fakturaen.

 

Levering
Er varene du har bestilt på lager, vil ordren din pakkes og sendes i løpet av 1-3 virkedager.  Dersom vi ikke klarer dette, vil vi ta kontakt med deg.

På hvert produkt vil du kunne se på lagerstatus om varen er på lager, og hvis ikke vil det være oppgitt estimert leveringstid.

Om du bestiller varer som er ventet inn frem i tid, vil vi sendes ordren din samlet når alt er på lager.


Ordre
Mottatt ordre er bindene. Falske ordrer vil bli politianmeldt. Svindel og annen kriminell virksomhet vil bli strafferettslig forfulgt. 

Ved bestilling, godtar du automatisk våre betingelser.

Vi gjør oppmerksom på at lageret kan vise feil lagerstatus. Vi vil da ta kontakt pr mail.

Bytte av vare

Du kan bytte en vare du har kjøpt i nettbutikken innen 14 dager. Ved bruk av bytteretten må varen være ubrukt og må leveres tilbake i original forpakning. Porto frem og tilbake dekkes av kunden. 

Ønsker du å bytte, sender du varen i retur. Vi krediterer varen ved ankomst. Kunden legger inn ny ordre i nettbutikken.

Ved spørsmål, ta kontakt på post@dfu.no

Feil/skade ved levering
Om produktet er skadet ved levering må dette meldes omgående til oss på order@dfu Vi ønsker bilder samt en beskrivelse av hva som har skjedd.

For at vi skal kunne reklamere skaden overfor vår transportør må vi melde fra om skaden innen 1-3 dager. Vi ber deg derfor gi oss beskjed om skaden innenfor dette tidsrommet.


Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottagelse.


Om skaden er synlig er det enklest om du melder fra om dette direkte til sjåføren ved mottagelse av forsendelsen. Be om at transportøren gjør en notering av skaden på din kopi av fraktseddelen. Husk å alltid ta vare på emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres korrekt.


Uavhentede pakker
Dersom kjøper ikke henter ut en pakke, vil den automatisk gå i retur til oss. For uavhentede pakker vil du bli belastet for et gebyr på minimum kr 249,- som dekker tur/returfrakt, og omkostninger vi vil ha i forbindelse med returen.

Uavhentede pakker omfattes ikke av angreretten.

Reklamasjon

Hvis du er så uheldig at du mottar en defekt vare, ber vi deg sende oss en mail på order@dfu.no sammen med noen bilder. Dette må skje innen 3 dager etter mottagelse av pakken.

Vi vil ta stilling til din reklamasjon i samarbeid med våre leverandører så raskt som mulig, og behandle den på best mulig måte.  

Vurderer vi at reklamasjonsretten er berettiget, vil vi erstatte varen. I slike tilfeller har vi behov for å finne den beste løsningen i fellesskap med produsenten, og vi vil deretter vende tilbake til deg så raskt som mulig.

Hvis du har flere spørsmål ang. en reklamasjon, kan du ringe eller skrive til oss. 


Ta kontakt med oss på mail order@dfu.no snarest (vi ønsker bilde av skaden)og vi hjelper deg snarest.

Utland
Vi leverer kun til Norge. (ikke Svalbard og Jan Mayen)

Angrefrist/Retur
Hos oss har du åpent kjøp i 14 dager. Om du ønsker å bytte/returnere noe trenger du ikke oppgi noen grunn til oss. Returomkostninger dekkes av kjøper. Ved retur av varer skal varen returneres i den stand den ble mottatt i, ubrukt og i original emballasje. Så snart vi har mottatt varen, krediterer vi beløpet. Det kan ta opptil 14 dager å få returpakken til vårt lager. Vi krediterer når vi mottar returpakken. Det kan noen dager før du har pengene tilbake på konto. 

NB! om du har valgt Svea Faktura, så må fakturaen betales innen forfallsdato. Når returpakken kommer, vil vi kreditere og du får penger igjen på samme konto som du har betalt fra.

Angrerettskjema ligger som vedlegg i ordrebekreftelse med e-post, men kan også lastes ned her.

RETURADRESSE Solaveien 3 4307 Sandnes. Varer vi ikke har i vårt faste sortiment/bestillingsvarer kan ikke returneres. Det kan være polstret møbler, spisebord, String systemer, lamper, gulvtepper, og andre møbler som bestilles på forespørsel.. Disse ordrene er bindene.
Om du avbestiller din ordre, vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 25% av varens pris.


Vi tar forbehold om at fargene kan avvike fra foto. Ved hvert produkt vil du finne mål/størrelse. Vi oppfordrer til å sjekke mål på produktene, fordi det er ofte vanskelig å oppfatte størrelsen ved kun å se på bilde.

Vi tar forbehold om eventuelle prisendringer, og reserverer oss mot feil priser.

Personvernerklæring

Dfu.no følger personvernloven som trådde i kraft 1.juli 2018. 

Les erklæringen her

 Du er velkommen til å ta kontakt med oss.

Reklamasjoner samt leveringstid order@dfu.no

Generelle henvendelser post@dfu.no